Sarinavn.reismee.nl

awesome days!

Ik kan het niet laten om toch nog keertje te schrijven! Eindelijk heb ik gemerkt hoe leuk backpacken is!! Toen ik in de bus zat de laatste keer was ik onderweg naar Rainbow Beach voor de Fraser Island tour.. Totaal geen idee wat ik kon verwachten.. Het enige wat ik wist is dat je met een auto over het eiland gaat rijden & gaat kamperen.. Eenmaal ingecheckt in het hostel hadden we een meeting en werden we in groepen ingedeeld.. Ik zat bij 3 engelse jongens, een Iers koppel & een vriend van hun en een Nederlands meisje! 'S avonds gelijk met wat meiden van de andere groepen & mijn groep gegeten en gekletst. Vroeg naar bed gegaan omdat we om 7 uur 's ochtends klaar moesten staan! Na de 4 weel drive car ingepakt te hebben zijn we gaan rijden naar Fraser! Het eiland is super mooi! Overal loop je een stukje land inwaards & zie je de mooiste plekken. Mijn favoriet was het champagne bad, een soort zwembad naast de zee & de wilde golven maken het op een champagne bad lijken! Erg mooi! Alle andere meren/rivieren hadden helder blauw water, het zand was overal zacht en mooi wit.. Elke plek was weer bijna beter dan de vorige ;) Elke avond dat we terug kwamen op het kamp werden de drankjes geopend, gekookt, drankspellen gedaan, gekletst en op de tafels gedanst met de hele groep! In totaal waren we met 32 mensen & dat was een perfect aantal! Het mooiste van alles komt nog: de eerste dag op t kamp kregen we te horen dat er een probleem met het water was! Dat betekende dus geen douche voor 3 dagen, geen spoelende wc, tanden poetsen bij een boom & spoelen met schaarsdrink water. De matjes in de tent waren ontzettend dun en het was de tweede nacht best wel koud & er waren geen kussens. Dus na drie dagen in vrijwel dezelfde kleren (omdat alles in zo'n volle auto kwijt raakt) zonder douche, we hebben nog een kapotte auto gehad, alles wat je eet is vergezeld met zand & zelfs de 'overheerlijke' goon werd gedronken uit een theekop met zand! Klinkt goed he ?;) Nooit verwacht dat ik dit leuk zou vinden maar na een paar dagen stond de hele groep erom te lachen en waren we allemaal even vies! De plekken op t eiland & de groep was zoooo geweldig dat de ongemakken niets meer uitmaakte! Het leuke is dat ik waarschijnlijk zo'n 20 mensen terug zie in Cairns & er in Airlie beach (waar ik nu ben) ook 6 mensen zijn! Vanmiddag ga ik de boot op voor de whitsundays en t zal me niet verrbazen als ik iemand tegen kom die ik op fraser heb ontmoet. Dat maakt het backpacken zo leuk.. Je maakt zo snel vrienden & je weet zeker dat je in de volgende plekken ook nog met elkaar afspreekt! Gister liep ik met een van de meiden naar het strand & kwam ik twee jongens tegen die een hele tijd in Cairns hebben gezeten, uiteindleijk de hele middag met hun lekker bij t strand gezeten met een flesje wijn & even bijgekletst! Toen ik terug kwam in het hostel kwam ik twee Nomads collega's tegen !! Ook ontzettend leuk & met hun in de bar wat drankjes gedaan! Ik heb nu een beetje spijt dat ik me tours gecancelled heb want zo is backpacken super leuk! Maar kan ook niet wachten om over 3 dagen terug in Cairns te zijn! Mijn ontzettend lieve manager heeft me ingeboekt in een private room met eigen badkamer voor de elf dagen dat ik daar ben! Heb besloten om er nog even een luxe vakantie van te maken de laatste dagen ;) Julieta komt 2 augustus & waarschijnlijk huren we een auto en gaan we wat leuke plekken bekijken! Er gaan misschien zelfs nog mensen die we ontmoet hebben in fraser mee want die zijn dan ook in Cairns. Dusja na een wat mindere week in Sydney & Byron ben ik nu volop aan het genieten!! Lifes good again :D

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!