Sarinavn.reismee.nl

Queensland The Sunshine State

Vanaf Rollingstone zijn we naar Mission Beach gereden. Het was geen weer om wat te gaan doen en de reis te lang. We moeten zondag namelijk weer in Cairns zijn om Sarina terug te brengen. De plicht roept. Zondagmorgen werd ik ’s morgens bij het openen van de caravan verrast door mijn grote vriend de Cassowary. Ben weer supersnel naar binnen gegaan want hij is gevaarlijk en groot. Normaal zie je ze nooit en wij in een paar dagen tijd 2 x. Omdat we al een aantal dagen veel in de camper zitten zijn we blij dat hier de dingen die we willen doen dichter bij elkaar liggen. En als eerste de winery. Daar worden wijnen gemaakt van vruchten en Sarina heeft ze allemaal geproefd. De port viel bij haar het beste in de smaak, zelf vond ik ze te zoet (en dat allemaal ’s morgens om 10 uur) Lust graag een wijntje maar om 10 uur is voor mij toch wat aan de vroege kant. Bram is de driver en helaas geen proeverij voor hem. Toen door naar Mamu, dat is een looppad boven de bomen zodat je heel mooi in het regenwoud kunt kijken. Geweldig om te zien en de uitzichttoren was helemaal super. Zeker door het mooie weer heb je daar een fantastisch uitzicht. Als laatste zijn we naar de Millaa Millaa falls gereden. Een mooie waterval waar je naar toe kunt zwemmen. Bram en Sarina hebben dat natuurlijk gedaan en zelf heb ik de foto’s gemaakt. (Van de week in Umbara 5 minuten in het water gelopen en gelijk weer kramp in mijn voeten, dat is dus niks voor mij)

Sarina heeft maandag toch nog een dagje extra vrij gekregen en konden we nog naar Hartley’s Crocodile Adventures. Super leuke dag gehad, krokodillen, koala’s, kangaroes, quolls, wallabies en uiteraard weer de cassowary (deze zat gelukkig in een hok) gezien. Leuke attack show met een krokodil gezien en een boottochtje. ’s Avonds Sarina naar Cairns gebracht en in het hostel een hapje gegeten. Sarien weer helemaal blij dat ze weer in het hostel is zodat ze weer kan stappen ( had er woensdag even aan de telefoon en nu is ze nog niet eens wezen stappen!)

Dinsdag zijn Bram en ik met z’n tweeën verder gegaan. In Kuranda een camping gevonden en lopend naar het centrum gegaan. Heerlijk weer even bewegen want je zit toch vrij veel in de camper. Rondwandelingen kennen ze hier heel weinig. Je loopt een route en je gaat dezelfde weg terug. Niet echt bijzonder dus. Het plaatsje Kuranda is eigenlijk een soort Valkenburg maar het heeft toch iets bijzonders. Heerlijk rondgekeken en toen weer terug naar de camping. Bram sliep die avond heel vroeg, waar een beetje beweging al niet goed voor is.

Woensdag begint de dag met laaghangende bewolking en is het frisjes. We gaan naar Barron Gorge National Park. Daar is een waterval en een uitzichtpunt. Na een korte wandeling door het regenwoud kom je bij een punt waar je de watervallen goed kunt zien. Met de auto ga je verder naar een uitzichtpunt dat je kunt vergelijken met de Gorges du Verdon in Frankrijk. Tijdens een tussenstop bij de Mac komen we een vriend van Sarina tegen die op dit moment werkzaam is op een Farm. Hij heeft 2 uur gelopen om te kunnen internetten bij de Mac en er dan komt hij er achter dat het netwerk niet werkt!!! (gelukkig hebben wij internet op de camping en kan ik in de camper een stukje schrijven) Verder zijn we ook nog naar het Mareeba Heritage Museum geweest en kwamen we een sigarenkistje tegen van de Ritmeester! Veenendaal aan de andere kant van de wereld.

Reacties

Reacties

marjolein

O Car, ik zie het helemaal voor me: camperdeur open en snel weer dicht vanwege die cassuaris! Ik zit hier nog te grinniken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!