Sarinavn.reismee.nl

On the road !

Yea al 2,5 dag onderweg met de broembroem caravan ! Wat toch altijd m'n kleine meisjes droom was haha !

Zondag ochtend moest er nog even gewerkt worden, paps&mams de camper en koffers opgehaald en even de stad in geweest. Mijn prive backpack kapper (inclusief luxe kapsalon, het washok) vertrekt vrijdag naar de farm om te werken, dus mijn haar moest ook nog even bijgeknipt worden. Na heel veel dikke goodbye knuffels was het tijd om de camper in te stappen richting Cape tribulation/Daintree. Een gebied met regenwouden en stranden.

We zijn gestopt bij Ellis Beach om de nacht door te brengen. Eindelijk een lekkere rode wijn en lekker gezond eten van di mama! GENIETEN. & errug veel slaap, dat heb ik blijkbaar (na twee dagen) nog steeds hard nodig. Het leven van een stagiaire is zo zwaar ;)

De tweede dag dus onze reis vervolgt naar Cape trib. Een paar wandelingen door het regenwoud en langs het strand. In het regenwoud al de eerste grote spin gezien. Na onze laatste wandeling moesten mams en ik natuurlijk een sigaretje roken. Bijkomende van de 'zware' wandelingen zag mam een vogel aan komen lopen. Ik stond gelijk te springen van enthousiasme want het waren een cassowaries. Wat een gigantische vogels!! Veel over gehoord van te voren, het is best bijzonder als je zo'n beest tegen komt, dat gebeurt niet zo vaak, maar ze zijn heel erg agressief en als ik het goed begrepen heb hebben ze welleens iemand vermoord.... Met dit in gedachten en een beetje in shock van de grote van de vogels helemaal blij. Vandaag kwamen we bij een andere waterval en stond er een bord met uitleg erop, nu snappen pap en mam ook waarom ik zo reageerde haha.

Cape trib was niet zo bijzonder als ik dacht, of we kennen de goede plekken niet. OMdat we allemaal graag naar de Outback willen hebben we gister Cape trib weer verlaten en zo ver mogelijk naar beneden gereden. Daar aangekomen in Mossman weer gezocht naar een camping en ons lekker avond ritueel gedaan; wijntje, gezond eten van mama & lekker vroeg slapen.

Vanochtend was het weer tijd om vroeg me bed uit te gaan (dat krijg je met 45+ers he.....) Onze tocht richting de Outback vervolgd. Eerst even gestopt om boodschappen te doen voor de tweede keer; toch weer leuk om te zien dat pap & mam heel anders boodschappen doen gewend zijn... Hier is alles zo ontzettend duur dat ik mezelf 1x in de maand 'tracteer' op een reep chocola of een zak chips, pap en mam hebben dat nog niet zo door dus dat blijft elke keer schrikken bij de kassa ;)
Via Mossman naar Mareeba naar Atherton Tablelands. Daar was ik al geweest maar wilde pap en mam graag een mooi regenwoud, watervallen en een crater laten zien. Blijft toch indrukwekkend.

De Outback blijkt toch wat verder dan gedacht dus weer een stuk doorgereden naar de volgende camping, dichtbij de Undara (plek in de Outback).
Daar zitten we nu vlakbij. We hebben een tour geboekt naar Undara morgen; de Outback met grotten, vleermuizen en meer 'wildlife'. Daarna gaan we richting Cobbold Gorge, wat prachtig schijnt te zijn.

De Australische mensen zijn zo ontzettend aardig, dat we onze reis al 3 keer veranderd hebben dankzij hun tips. Onze weg terug gaat niet via de tablelands (dat heb ik al een paar keer gezien en is dichtbij Cairns zodat pap en mam het zelf kunnen doen volgende week) We gaan nu nadat we in Cobbold Gorge zijn geweest richting Townsville, een kustplaatsje wat ook erg leuk schijnt te zijn. De weg terug naar Cairns wordt via de kust.

Het was even heel gek om pap en mam me leven hier te laten zien ( voor mij is het zo normaal en als je ouders er dan niks kennen is heel gek) Maar het is wel echt genieten dat ze er zijn !! Wel mis ik me zussie veel en veel meer nou :( Je had er gewoon bij moeten zijn.

Zodra er weer internet is komt de volgende update -Het is nu tijd voor het avond ritueel ;)

Liefs van ons alle 3 uit het verre Australie!

Reacties

Reacties

Sarina

Er staan foto's op mijn facebook !!!

Marjolein

Lieve meid, let je aub goed op de 45+ers? Straks zijn het nog de eerste Hollanders die opgegeten worden door Australisch wild!! Hi,hi. XX

Eva

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Net of je er een beetje bij bent ;-)

Geniet ervan alle-3!
groetjes
Eva

Els en Diesmer en Iris

Ha die Sarina, Bram en Carla,

Wat heerlijk zeg dat jullie zo genieten. Pff die vogel ziet er inderdaad groot en toch wel eng uit hoor Sarina! Wij wensen jullie heel veel plezier met z,n 3en.

Veel liefs van ons.

Sebas

Je maakt een hoop mee Sarien! Leuk om het allemaal zo te lezen! Veel plezier!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!