Sarinavn.reismee.nl

Toch nog iets wat hetzelfde is als in Nederland......

'Alles voor het werk' ; deze week werk ik 7 dagen, omdat een collega ziek is. We hebben momenteel beetje personeelstekort, waardoor mijn collega gister 6.30-22.30 moest werken! Dat vond ik zielig dus ben ik om half 5 begonnen en kon zij d'r avond vrij nemen. De andere collega is behoorlijk ziek, wat er precies is weet ik niet maar deze week kan ze zoiezo niet werken, dus dat wordt een drukke week ;)

Er werd mij vanuit NL vriendelijk verzocht om wat meer over m'n werk te vertellen!
Dussss het gaat goeeed & ik vind het heel erg leuk ! Doe nu twee dagen in de week supervisor housekeeping en vier dagen receptie. Supervisor housekeeping is wel leerzaam maar niet super leuk.. Ik werk met 5/6 backpackers, zij maken de kamers schoon & aan mij de taak om te vertellen welke dat zijn. Alleen met al die verschillende kamers en het (zelfde) ingewikkelde computersysteem, krijg ik het maar niet voor elkaar om het overzichtelijk te maken. Vandaag ging het gelukkig al ietsje beter! Zondag poging 3!

Receptie doe ik nu alleen & gaat eigenlijk best goed :) Moet afentoe nog wat vragen stellen als er dingen zijn die ik nog nooit gezien heb en over het financiële gedeelte. Ze hebben namelijk 100 verschillende betaal manieren, best wel irritant! & ik kan nog niet wennen aan de Australische 'relaxe' levensstijl. Dit weekend werden er twéé mensen ingewerkt op de traveldesk (zit aan de receptie vast) omdat Davy een maand op vakantie gaat. Zij moesten ook ingewerkt worden op een aantal dingen van de receptie, maar ik ben verantwoordelijk voor m'n shift. & ik zag ze maar kutten op de computers met kamers en betalingen en mezelf op te vreten, waardoor m'n bekende bitchy eigenschap weer naar voren kwam. Nu weten ze in Australië ook hoe ik kan zijn :P Achteraf viel het allemaal gelukkig mee & klopte de kassa gewoon dus ik moet me aan gaan passen aan de slogan op m'n werk shirt: No worries ! ( ik ga me best doen )

Nog één dingetje dan (om het af te leren) De heeeele avond niks te doen. Komen er 3 mensen om 21.15 uur inchecken en 3 om 21.40 uur! Terwijl de receptie om 22.00 uur dichtgaat en ik gewoon om 22.20 uur klaar wil zijn, dat werd gister dus 22.40 uur. Waardoor ik weer 3 sigaretten nodig heb om te ontspannen en niet meer opgefokt te zijn......... Ik moet dit écht snel afleren hahaa.

Deze week moet ik helaaas de pubcrawl overslaan :( Moet woensdag tot 22.30 uur werken en donderdag om 6.30 uur. & donderdag moet ik receptie, housekeeping & iemand inwerken dus lijkt me niet zo verstandig om uit te gaan. Wel weer een leuke dag en leuke uitdaging. Gelijk een goede test voor m'n nieuwe missie; no worries ;)

Vorige week heb ik ook weer wat leuke dingen gedaan;
Ik heb meegedaan aan het Zumba World Record in Cairns. Dat hadden ze hier georganiseerd en we hebben met 3.105 mensen een zumba les gedaan van 30 minuten. Echt gek, dat je met zoveel mensen dezelfde dans aan het doen bent maar super leuk ! Hier een filmpje van de Cairns Post over de Zumba: http://www.youtube.com/watch?v=uCT2x4kKCvM

& we hebben buiten gebbq-d !! Kennen jullie wel toch? Zo'n buiten bbq in Australië, langs de weg/in een park etc. Wij gingen naar een afgelegen plek omdat daar geen politie komt, want in heel Queensland krijg je flinke boetes voor openbaar drinken. (en kan je pas na 16.00 uur drank kopen in de supermarkt! Thnx to the Aboriginals) Met zo'n 15 mensen hele gezellig avond gehad met bbq, bier & goon. Lang leve het backpackleven !
Goon is een hele goedkope wijn hier; beetje canei/lambrusco achtig, met spirte niet te vergeten! Dan is het iig nog een beetje lekker. Ik mis de lekker Aldi wijn die Chan, Jor en ik elke week dronken. Hier kost een flesje wijn in de supermarkt zo'n $15,- (de goedkoopste) Dus ben ik hier maar overgestapt op bier en applecider. Ondanks dat was het een heule leuke avond, de mensen van de bbq zijn hier allemaal al 3-4 weken en blijven nog gemiddeld 2 weken dus dat is gezellig!

Gister met Kevin, nieuwe stagiaire, en Louisa naar de dierentuin in Cairns geweest! Midden in de stad op de bovenste verdieping van normaal gebouw, met op de begane grond een restaurant en casino, is een dierentuin. Klein, maar wel erg leuk. Vooral de koala's!! Ik sta er mee op de foto, helaas was het echt 5 seconde dat ik hem vast had, maar ze zijn zo schattig en zacht aaaaah!Binnenkort ga ik naar Kuranda, daar kan je ze ook vasthouden dus ik hooop dat het dan wat langer is. Ook gingen ze een krokodil voeren. Ik stond vooraan klaar met m'n fototoestel totdat die de eerste keer hapte, wat een beest joh, ik schrok me kapot. Wel heel gaaf om te zien. Volgens mij heb ik ook nog nooit in m'n leven een echte krokodil gezien dus ik was weer zo blij als ik klein kind =)

& nog even wat over m'n mystery guest van vorige week; het is Guido Weijers! Haha, uiteraard was ik weer zo dom om hem niet te herkennen. Ik vroeg na een half uur wat die voor werk doet in NL. Toen die zei dat die op het podium stond drong het eindelijk tot me door ;) Met hem ben ik dus dat dagje weggeweest; beetje jammer dat niemand hem herkend op de foto, TEGENVALLER!

& zelfs in Australië heeft ie het voor elkaar gekregen om op tv te komen! Hij heeft een 7-meter lange Whale-Shark gezien tijdens het duiken in het GBR! & uiteraard werd hij eruit gepikt om geïnterviewd te worden en in het nieuws te komen. Ik hoop stiekem dat ik op de NL televisie kom door dit filmpje hahaha; http://www.youtube.com/watch?v=fFXoDaTd57M&feature=youtu.be
Wel even helemaal afkijken voor m'n two seconds of fame ;) Die Whale-Shark is echt gigantisch! Lijkt me dood eng maar ben stiekem ook een beetje jaloers! Echt gaaaaf !

Helaas is het weer wat minder de laatste paar dagen, het regent en/of de zon schijnt niet. Wel warm maar het is hoogste tijd om even een bruin kleurtje te krijgen, dus ik hoop dat het snel beter wordt!Oooooh & over precies 12 weken & 4 dagen zijn m'n lieve pap&mam hier. Haha ik kijk er nu al naar uit!

Zo weer veel te veel tekst, meer dan genoeg om een weekje op te teren dacht ik zo =)

Goodbye mates !

Jorien

Ik mis ook de wijntjesssss!! en ik had je natuurlijk al gesproken op skype, dus had al veel van deze verhalen gehoord! succes chickkk! en niet te bruin terug komen, belooooofd?? seeee yaa!

Chantal

Ik mis de wijntjes ooook! :( In augustus sws aldi-wijn-date met zn 3en!! En Jorien: wij komen zekerrr te bruin terug! Hihi.
Spreek jullie snel weer!
Kus en knuffels!