Sarinavn.reismee.nl

Duiken!

Here I am again!

Ik probeer niet té vaak blogs te schrijven, maar ik maak hier zoveel mee. & over het duiken, dat móet ik gewoon delen met jullie

Wink

Het was echt geweldig! Ook al begon het wat minder. Ik was namelijk zo zenuwachtig & bang 's ochtends. Ik moest me voorstellen als 'nomads trainee' en daardoor kon ik gelukkig gelijk zeggen dat ik zenuwachtig was.
We begonnen met een kopje koffie, fruit en zoete broodjes. Daarna gingen we ongeveer 1,5 uur varen naar het GBR. Daar stopten we voor het snorkelen, de glazen-bodem boot en het duiken. Ik ging vol goede moed het water in met m'n duikbril, snorkel en zwemvliezen, totdat ik m'n hoofd onder water deed en erachter kwam dat ademen op deze manier toch wel erg lastig is! Aangezien ik zo'n watje ben, ben ik gelijk in paniek terug gegaan naar de boot waar Bob mij uitgelegd heeft hoe ik moet ademen. Daarna nog een keer geprobeerd en toen ging het een klein beetje beter.
Toen werd groep 5, mijn groep, geroepen om zich klaar te maken voor de duik. Ik kon wel janken van angst. Totdat Bob zei; you get an 1-on-1 instructor!Daar was ik blij meee! Ik mocht namelijk de volledige 20 minuten onder waterhaar hand vast houden, haha.In het water kwam ik bij Jasmine, ze stelde mij gelijk gerust en na een paar minuten boven water geoefend te hebben gingen we eindelijk naar beneden. & dat was PRACHTIG! Het is echt onbeschrijvelijk mooi. Ik had niet verwacht dat het zo indrukwekkend zou zijn, het zijn 'alleen maar' vissen en koraal, maar je kijkt serieus je ogen uit & het feit dat je zo'n 5-8 meter onder water zit is ook gek. Ik ben zoooo blij dat ik deze trip heb gekregen, anders had ik het nooit gedaan en het klinkt misschien allemaal overdreven maar het is echt top!
Ik ga het wel nog een keer doen in deze 5 maanden, wantik was de eerste tien minuten nog zo bang dat ik niet echt kon genieten, dus ik ga zeker nog een keer.
Daarna hebben we nog zo'n 1,5 uur gesnorkeld; grote schildpadden, octopus en 10000 vissen gezien, erg leuk! De volgende keer ga ik voor de haaien, die zien ook veel mensen hier!!
Op de boot zelf was het ook top geregeld; heerlijke lunch, 's middags nog fruit, cakejes en kaas. Dus voor de mensen die ooooit naar Cairns gaan om te duiken; ga met Oceaan Freedom!

Er is verder niet heel veel gebeurt. Afgelopen week veel met Louisa, Hanna en Anna omgegaan. Hanna is gister weggegaan en Anna gaat vandaag weg.. Ik hoop dat dit snel gaat wennen want ik vind het maar niks dat ze allemaal na een paar dagen weer weggaan ..
In het hostel zelf is het erg rustig en het rondhangen hier begint een beetje saai te worden. Hopelijk komen er weer veel leuke mensen deze week.

Woensdag begin ik eindelijk op de receptie, daar heb ik heel veel zin in!. Mijn tijden zijn van 6.30 - 14.30 dus ik mag lekker vroeg m'n bed uit, fijn =)