Sarinavn.reismee.nl

Still can't believe it!

Jaaa, ik ben dan eindelijk in Australia! Ik kan het bijna niet geloven, zo gek!
Mijn reis is helemaal goed verlopen en was eigenlijk best leuk! Londen Heathrow vond ik al indrukwekkend groot & druk. Toen het vliegtuig met twee verdiepingen! (ik wist niet eens dat dat bestond) Een van de grootste die er is, heb ik mij laten vertellen. Daarna Singapore, ook erg mooi & vooral erg schoon & een smokingarea, gelukkig!! Hier in Australie mag er trouwens niet op terrassen gerookt worden en je ziet bijna niemand roken, dat wordt flink afkicken dus ;) Toen het derde vliegtuig, dat was de ergste vlucht, dat ding bleef maar wiebelen en na de 13uur van Londen naar Singapore was ik het ook behoorlijk zat! Proberen te slapen, maar dat is helaas amper gelukt. De volgende stop was Brisbane, strenge controle op paspoort etc. Uiteraard werd ik er weer tussenuit gepakt voor een tweede check, naar een paar rare blikken op het scherm mocht ik toch doorlopen. Bij de duane weer eruit gepakt voor extra explosieve controle. (bedankt pap, dat ik dat ook al van je geerfd heb) & daarna door het dolhof naar de andere gate. Gelukkig was ik daar niet alleen, op de vlucht naar Singapore zat ik naast een belg, die ook in Cairns is, dus die heeft mij begeleid. In Brisbane merkte ik direct dat ik in Australie was; 'where are you going' 'how are you today' 'goodday' hoor je overal. Iedereen is zoo ontzettend vriendelijk hier. Wat voor mij gelijk een dikke tegenvaller was, ze praten lekker snel en onduidelijk! Dus 'what did you said' 'Could you repeat it please' 'I don't understand you' heb ik heeel vaak gebruikt.

Eenmaal bij het hostel aangekomen toch een beetje dubbele gevoelens. De meeste ,aanstaande, collega's lijken erg aardig, net zoals de managers. Het is (voor een hostel zijnde) erg schoon! Maar de backpackers die er zijn, zijn stukje ouder dan ik. Eenmaal op mijn (tijdelijke) kamer aangekomen ontmoette ik de twee Engelse zussen, waar ik nu mee in de stad ben. Hele lieve meiden, goede manier voor mij om gelijk aan mijn Engels te werken en ze hebben me al uitgenodigd voor een aantal tripjes. Vrijdag gaan we een tweedaagse trip naar het regenwout en de watervallen doen en de rest beslissen we vanavond. Onder het genot van een wijntje, want een van de twee is jarig vandaag.

Woensdag krijg ik de kamer waarin ik de komende 5/6 maanden verblijf. Heb ik lekker m'n eigen plekje en kan ik m'n koffer, thankgod, een beetje uitpakken!

We hebben trouwens net al een van de mooie plekjes van Cairns gezien, de Lagoon. Is een buitenzwembad, bij de zee, als vervanging van het strand, heel erg mooi. Uiteraard was ik m'n fototoestel vergeten dus foto's maak ik een andere keer.

Oh & klein detail, vanochtend om 7.00 uur stond er al een stralende zon in de heldere lucht van Brisbane. Net zoals de rest van de dag in Cairns.

Dusja, ik ben nu al aan het genieten! Maandag begin ik met werken en vrijdag gaan de meiden naar een ander hostel (in Cairns). Dat is wel jammer, hopelijk kan ik m'n draai vinden met collega's & de andere backpackers.

Gooooodbye !

Reacties

Reacties

patries

Hey wijffie,ben blij te horen dat je veilig aangekomen bent. Zat er elke x aan te denken haha :). Goed om te horen dat je reis goed was alleen dat jij er weer uitgepikt moest worden he,maar goed ook leuk dat je al contacten hebt. Ben beniuwd naar alle verhalen.
Geniet er van he deze dagen. Kuzzie hans en patries

Danja

Jeeeej je bent goed aangekomen! Bedankt voor je kaartje, erg lief!
Heel veel plezier deze week met het verkennen van de omgeving! x

Hennie van Zanten

Hi Sarientje, gelukkig alles goed gegaan.
Heel veel plezier deze week, geniet er nog even lekker van. Maak er de tijd van je leven van, je kunt het.
xxx tante Hennie

Jeanette

Hoi wijffie, wat leuk om te lezen allemaal, en wat fijn dat de reis goed gegaan is! En dat mooie weer, we zijn jaloers. Geniet ervan, we gaan je volgen hoor! Groetjes en liefs vanuit een koud Nederland!

Dionne

Hey zussie! Leuk eerste verhaal :) (al is je Nederlandse spelling net zo slecht als je Engels hihi) Lekker hoor dat weer daar! Wat ga je in het regenwoud allemaal zien? En ga je daar ook slapen dan? Fijn dat je al wat mensen hebt leren kennen. Enne.. dat leeftijdsverschil maakt niets uit want ze denken altijd dat we tweeling zijn, dus eigenlijk ben je bijna 23 ;) Zussie, geniet ervan!

Femke

Wauw wat Een mooi begin van de reis, gelijk een wijntje in de stad en super weer! Ben nu al jaloers! Haha geniet ervan! Ben blij dat je veilig bent aangekomen!

Anneke

Super leuk om je avonturen te kunnen lezen meis! Ook echt leuk dat je al zo veel hebt mee gemaakt (nu al :p) Ik ben benieuwd naar de komende verhalen en foto's. Veel plezier vanavond.
Ik ben trouwens ongelofelijk jaloers op dat warme weer daar.
Liefs!

Carelien

Hee Sarina, wat fijn dat alles zo goed gegaan is!!! Gelijk al een leuk lang verhaal na zo'n lange reis.Veel plezier deze week.
Groetjes,
de Veneklaasjes

Carla

Super stoere meid. Helemaal alleen naar Down Under en zo goed gegaan! Gelukkig kunnen we whats appen en mailen zodat ik je niet zo hoef te missen. Nog veel plezier met de engelse zussies en in het regenwoud.

Inge

Aaah goed zo sarien! Je flikt het toch maar ff in je eentje daro! Ben trots op je! Xxx

Opa en oma

Leuk lang verhaal over je lange reis alleen. Geweldig. Allemaal leuke mensen en vriendelijk ook. Hartstikke fijn. Maak er een leuke eerste week van, maar dat zal je wel lukken. Tot je volgende bericht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!