Sarinavn.reismee.nl

Rollingstones!

Lucky you! Wat mogen jullie blij zijn met m'n mams! Ze blijft me er fanatiek aan herinneren dat we even een blog moeten schrijven! Komt er weer een dan :) De laatste blog was van een camping in de outback & gelijk ook ons laatste contact met de buitenwereld. Want ja in de outback heb je geen verbinding met je telefoon & internet kennen ze ook bijna niet! Drie heeeele zware dagen kan je wel begrijpen! Vanaf de vorige camping zijn we de volgende dag naar Undara gereden. Een plaats waar je lavatubes kan bekijken. We hadden om 1 uur een tour geboekt. Omdat we optijd waren konden we nog een leuke wandeling maken naar het look out point etkinsons! Was heel erg mooi! Ik wist heul niet dat ze zulke natuur in Australie hadden (cultuurbarbaar ik weet het) Echt de outback natuurlijk, awesome! Om 1 uur stonden we klaar en ontmoeten we Garry, onze tourguide. In z'n bussie zijn we naar de lavatubes gereden! Onderweg heel veel kangoeroes gezien!! Echt leuke beestjes! De lavatubes waren ook heel gaaf! Hij vertelde ons hoe het allemaal ontstaan is en we gingen door naar een tweede. Waar we behoorlijk ver de tube in konden, maar door de regen stond het pad een beetje onder water. Dus ja schoentjes uit en in het donker, met natte voeten de tube in. Ook weer indrukwekkend en mooi. & het volgende dier; een vleermuis zien vliegen!! Na de tour de camper weer in gesproken op naar Georgetown voor de volgende overnachting. Met de gedachten dichter bij Cobbold Gorge te zijn om de volgende dag daar zsm aan te komen. Helaas voelde ik me behoorlijk ziek... Keelpijn, hoofdpijn en koorts. Ik ben nooooit ziek & jahoor weekje met paps&mams op pad en ik voel me beroerd (of een weekje rust, zo kan je t ook noemen ;)) De volgende ochtend was t niks beter geworden en hebben we besloten even een bezoekje aan t ziekenhuis te brengen (de huisarts kennen ze niet in een plaatsje met 300 mensen) Er is namelijk een dodelijk virus wat je kan krijgen van moscitos (muggen) & aangezien ze van mijn bloed houden (gelukkig kunnen jullie me benen niet zien) was ik even bang dat ik dat te pakken had. Gelukkig was het 'maar' een virale keelontsteking.. Niks aan te doen dus behalve rusten, water drinken & ijsjes eten! Besloten dat Cobbold Gorge misschien niet zo'n goed idee was in deze toestand dus maar doorgeren naar Greenvale. Op een grasveld (echt de naam camping niet waard) overnacht! Zodra we internet op een computer hebben zullen we even wat foto's uploaden, echt het douche/toilet hokje was hilarisch! Deze afgelopen 2 dagen heb ik vooral slapen doorgebracht en wonder boven wonder voelde ik me vanochtend stukken beter. Uiteindelijk beland in Townsville. Schijnbaar een heel mooi kustplaatsje.. Wij hebben het niet echt kunnen vinden helaas. De toeristinformation smeerde ons gelijk weer trips aan ipv leuke bezichtigingen in de stad. Pap&mam maar lief aangekeken om naar het shopping centre te gaan! Na 1,5 uur geshopt te hebben, teveel geld uitgegeven en (na 2 dagen) weer kunnen genieten van een sigaretje ben ik weer helemaal de oude! Waar kan shoppen al niet goed voor zijn :D Klein probleempje aan de combinatie camper & outback. Met een camper mag je niet op zulke wegen rijden. Normale mensen rijden daar ook in soort jeep achtige autos. Maar Bram van Nieuwamerongen kan dat makkelijk met een camper; resultaat de camper is rood van de gravel op de weg en een van de laatste gaat wat stroever open.. Benieuwd wat de verhuurder hiervan gaat zeggen haha. Wel leuk dat pap en mam koeien op de weg, een roadtrain en een kangoeroe de weg over hebben zien springen! Nog wat gekke dingen die ik ontzettend gemist heb hier? Een joggingsbroek!!! & een dik deken, wat slaapt dat heeerlijk! Oja en een twee persoonsbed! & een bezorge pap&mam als je ziek bent. Kleine dingen kunnen toch zo gelukkig maken ! :) We zijn nu op een mooie beachcamping in Rollingstones! Leuke naam he? Mooie camping ook, beetje jammer dat het regent.... Waar de reis morgen naar toe gaat weten we niet... Toch wel benieuwd wat het stadje Rollingstones voorstelt. Misschien daar nog even een kijkje nemen & dan onze weg terug naar Cairns maken; moet weer gewerkt worden volgende week... Foto's volgen snel :)

Reacties

Reacties

Ella van Manen

Jee wat vervelend dat je ziek bent geweest. Maar wel op het juiste moment zodat mama je lekker kon verwennen!!!! Ben wel benieuwd naar jullie foto's! Nog veel plezier met deze fantastische reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!